.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نقش انتخاباتی بذرپاش چیست؟
گروه شریان نزدیک به مهرداد بذرپاش تلقی می‌شود. اما او کیست که این روزها نامش زیاد شنیده می‌شود؟
نقش انتخاباتی بذرپاش چیست؟

به گزارش شمال نیوز، در آستانه انتخابات مجلس گروه شریان یا همان شبکه راهبردی نیروهای انقلاب که چندماهی است تشکیل شده، اعلام کرده است که راهبرد انتخاباتی‌اش رقابت درون‌جریانی با نیروهای انقلاب اسلامی است؛ سخنی که به معنای عدم تمایل این گروه به وحدت انتخاباتی اصولگرایان تعبیر می‌شود. اما حاشیه‌ساز بودن شریان لزوما بی‌میلی آن برای پیوستن به اجماع اصولگرایان نیست بلکه نزدیک‌بودنش به دولت است آن هم به واسطه یک وزیر؛ مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم که هم در مجمع عمومی این گروه شرکت کرد و هم آنکه تعداد زیادی از اعضای هیئت مرکزی شریان از نزدیکان او در وزارت راه بوده‌اند.

 

اما بذرپاش کیست؟

 

مهرداد بذرپاش یکی از جوان‌ترین سیاستمداران ایرانی است؛ او متولد سال59 است و پیش از اینکه وزیر راه دولت سیزدهم شود از سال99 تا ۱۴۰۱ رئیس کل دیوان محاسبات کشور بود. او صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز هم هست.

 

بذرپاش، در سال 77 و به عنوان دانشجوی رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و از سال دوم تحصیل وارد بسیج دانشگاه شد.

 

سال 81 که محمود احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران تعیین شد، بذرپاش به عنوان مشاور شهردار به کار گرفته شد. پس از انتخاب احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور در سال84 بذرپاش مشاور رئیس‌جمهور و بعد از آن هم هم خبر عضویت او در هیئت مدیره شرکت سایپا منتشر شد. سال86 هم بذرپاش در حالی که تنها 27سال سن داشت به سمت مدیریت عامل شرکت پارس خودرو معرفی شد.

 

او دو سال بعد در تاریخ اول مرداد سال88 در حکمی به سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان منصوب شد و در تاریخ ۲۸ آذر89 در جلسه هیئت دولت برکنار شد. گفته می‌شد علت این برکناری اختلاف‌نظرهایی بود که میان او با دولت وقت به وجود آمده بود. از این تاریخ است که بذرپاش قدری از دولت دور می‌شود و سعی می‌کند وارد مجلس شود. او در انتخابات نهمین دوره مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس موفق به حضور در خانه ملت شد.

 

بذرپاش در سال99 با ۱۵۸ رأی نمایندگان مجلس یازدهم به ریاست دیوان محاسبات رسید اما در آنجا هم ماندگار نشد و در نهایت به وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم رسید.

 

گفته می‌شود حالا مهرداد بذرپاش در قالب تشکیلاتی انتخاباتی به نام شریان قصد دارد بر انتخابات تأثیرگذار باشد و حتی گفته می‌شود گروه شریان که نزدیک به شریان محسوب می‌شود به نوعی بازوی انتخاباتی دولت است. البته رئیسی گفته است که دولت در انتخابات دخالت نمی‌کند اما حضور بذرپاش در مجمع عمومی شریان و البته ارتباط بسیاری از اعضای شورای مرکزی شریان با وزارت راه و شهرسازی بر این شائبه دامن می‌زند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.319 seconds.